Ubuntu i netbook (preporuka)

Ako ste zainteresovani za kupovinu netbook-a, a pritom još i želite da na njemu možete instalirati Ubuntu, pa da još i sve radi, toplo vam preporučujem netbook marke ViewSonic, tačnije model koji sam ja uzeo svojoj ženi VNB106 od 10″. Karakteristike ovog portabl računara su sledeće:

  • CPU Intel Atom Pinetrail N450 1.66GHz
  • RAM 1GB
  • Grafička kartica Intel GMA 3150
  • Hard Disk 320 GB Samsung
  • Povezivanje 2xUSB, 1xslušalice,mikrofon, 1xVGA
  • Baterija 4 ćelijska Li-Ion

Garancija na ovaj mali prenosni je 2 godine!

Zašto baš ViewSonic..?

Pre svega zbog cene. Ako se uporedi sa Acerovim netbook računarima dobija se zaključak da vam Acer na fini način izbije koju hiljadu više (čita se 2.000, 3.000) iz džepa i to za siromašniju bateriju, za pola manji hard disk, za pola kraću garanciju, isti procesor, istu grafiku, istu količinu RAM-a…(upravo gledam u ponudu jednog koji je čak 3.500 skuplji, a sa navedenim karakteristikama)

Kako se Ubuntu ponaša na ViewSonic VNB106..?

Odmah po dolasku iz radnje, prvo sam odlepio nalepnicu sistema koji dolazi uz ovaj netbook. Naravno, dolaze Prozori, pa još starterski sa celih 11 GB zauzeća hard diska. Napravio bootabilni flash disk (posto netbook nema CD-DVD) kako bih instalirao Ubuntu.

…pokrenuo Ubuntu

…očistio hard disk, napravio novu particionu tabelu

…započeo instalaciju

…nakon 25 (+ – 5) min, uradio prvi update, i sve je radilo, apsolutno, iz kutije na sto! Kada kažem sve, mislim na:

  • Grafika (sva tri nivoa vizuelnog ugođaja, + wobbly windows🙂 )
  • Zvuk
  • Kamera, Cheese
  • Skype+zvuk+kamera
  • Suspend
  • Hibernate
  • Podešavanje baterije
  • Osvetljenje

…i to bez ikakvog dodatnog angažovanja

Naravno, ne forsiram posebno ovu marku računara, osim kada je cena u pitanju, ali ako se odlučite i za bilo koju drugu marku netbook-a sa na početku navedenim hardverom, nećete pogrešiti i Ubuntu će raditi bez problema.

Ubuntu i netbook (preporuka)

12 thoughts on “Ubuntu i netbook (preporuka)

  1. Uroš каже:

    Potpuno isto iskustvo imam sa Intel classmate računarima obe generacije. Čak i minimalni Acer 4G isto. Svi pobrojani nemaju uopšte Hard disk, samo SSD. I teraju netbook remix radi uštede prostora majušnih ekrana.

    1. Ovo je moj prvi kontakt sa ovako malim računarima, a SSD je moćna stvarčica gde god da se posadi, planiram da u srećnijoj budućnosti ubacim jedan u desktop da mi služi samo za /root, ali videćemo.
      Instalirao sam mu Desktop izdanje, malo mi je preglednije, čini mi se, a i ženi se više sviđa,,,a svakako sam dodao i Unity pa se može isprobavati.

    1. Al je bruka dobar🙂,i onda pogledam to sto si ti postavio i ono sto u nekim radnjama zavaljuju ljudima… nije da sam se okomio na Acer, iz prva je to bio moj izbor, spremio neki novac i nasao prihvatljivi Acer, odem do radnje a tamo totalno drugacija prica od onog sto su postavili na sajtu, i po pitanju izbora i po pitanju cena, najjeftiniji Acer bio je oko 30-tak hiljada, i vidim ViewSonic za nekoliko hiljada manje i koju performansu vise, i jos ima dve god garancije pa nek se pokvari slobodno🙂 radice Ubuntu svakako kao lutka🙂

    1. Pa dobri su svi, odprilike koliko sam video svi imaju slicnu konfiguraciju🙂 Zoran je postavio dobar link do kranje dobrog Acera za koji vredi izdvojiti jos koju hiljadu vise

  2. jaca каже:

    Da li mogu da instaliram Ubuntu na netbook samsung n145 plus?
    Ako može, jel dovoljno da samo pratim uputstva za instalaciju sa njihovog sajta?
    Hvala!🙂

Оставите одговор

