Prvo podešavanje na Ubuntu 10.10

U jučerašnjem članku podelio sam plan podešavanja Ubuntua koga se ja inače držim. U njemu sam naveo neke osnovne korake koje obavljam po instalaciji sistema(instalacija Ubuntu 10.10)  pa je danas red i da ih objasnim. Inače kada instaliram novo izdanje Ubuntua gledam da to bude čista instalacije(pre početka instalacije ulogujem se preko liveCD-a i obrišem sve skrivene direktorijume sa /home particije), pa je pre toga bitno da dok sam još na starijem sistemu pokupim sve neophodne podatke i podešavanja kako bih što lakše podesio novi sistem. U te podatke spadaju:

  • obeleživači internet pregledača
  • bekap podešavanja Evolution mail-a

Svi podaci tipa dokumenta, fajlovi.. su mi na sigurnom pošto imam izdvojenu home particiju pa ona prilikom instalacije ostaje netaknuta. U zavisnosti od  vaših potreba vi ćete možda imati više za preneti na novi sistem, kod mene se sve svodi na ove dve navedene stavke.

Od početka prema jučerašnjem planu

1.

Update manager, prvo što uradite na svežem Ubuntu sistemu, pronađite ga na putanji System/Administration/Update Manager.  Pokrenite Update manager, ako ste još prilikom instalacije označili opciju za preuzimanje zakrpa onda pokrenuti Update i neće dugo trajati, ali ga svakako pokrenite u oba slučaja. (instalacija Ubuntua, korak 2 na ovom linku)

Additional Drivers, System/Administration/Additional Drivers ako želite dodatne drajvere za vašu grafičku karticu, pokrenite ovu opciju i odaberite preporučenu mogućnost. Ako se rezolucija Plymouth-a na vašem sistemu pokvarila nakon instaliranja ovih drajvera, možete je popraviti pokretanjem skripte koju možete preuzeti ovde. Skriptu koristite na sopstveni rizik, kod mene je popravila rezoluciju Plymouth-a bez problema.

Podešavanje naloga za Empathy i Gwibber obavićete prosto i brzo ako imate otvorene naloge za servise koje želite da aktivirate. Dok za  Evolution mail, ako nemata podešavanja koje ste prethodno sačuvali kao backup, moraćete da podesite ručnim putem-unošenjem potrebnih podataka, pa iskoristite stariji članak koji sam objavio i govori  o podešavanju Evolution mail-a.

UbuntuOne+Tomboy notes, Tomboy notes koristim da pribeležim sve što može da mi zatreba, od nekih podešavanja, komandi, lokacija…pa do ko zna čega, dok UbuntuOne oblak za online skladištenja podataka koristim samo za skladištenje upravo beleški sa Tomboy notesa pomoću jako korisne mogućnosti koja omogućava sinhronizaciju UbuntuOne i Tomboy notesa. Da bi otvorili nalog na UbuntuOne potrebno je da imate mail nalog i da unesete neke osnovne podatke pri prvom pokretanju ove aplikacije koju možete naći na putanji System/Prefereces/UbuntuOne. Tomboy notes dolazi već instaliran i sinhronizaciju možete obaviti prema uputsvu koje sam napisao u sledećem članku: Tomboy notes na više računara preko UbuntuOne oblaka.

Mozilla Firefox, tu je posao i te kako lak, pa ako ste sačuvali obeleživače sa prethodnog sistema, potrebno je samo da ih uvezete i to preko putanje: Bookmarks/Organize Bookmarks…/Import and Backup/Import html . Što se tiče Adobe Flash Player-a, ako koristite Ubuntu namenjen procesorima arhitekture od 32 bita, pokrenite Synaptic Package Manager (System/Administration/SynapticPackageManager) ukucajte flashplugin-instaler i instalirajte pronađeni paket.

Ako koristete Ubuntu namenjem 64 bitnoj arhitekturi procesora, unesite u terminal sledeće redove, jedan po jedan:

sudo add-apt-repository ppa:sevenmachines/flash
sudo apt-get update
sudo apt-get install flashplugin64-installer

2.

Instalacija dodatnih programa zavisi apsolutno od pitanja vašim potreba. Ako ste prvi put na Ubuntu i nije vam jasan proces instalacije programa na Ubuntu, pogledajte video na sledećem linku: Instalacija programa preko Ubuntu Softver Centra. Što se mog izbora tiče, dodatno sam instalirao Gimp(program za obradu slika), SMPlayer (multimedijalni plejer), Smuxi IRC client, OpenShot video editor, DeVeDe, Parcellite (clipboard organizator), RecordMyDesktop(alat za snimanje radne površine).

Podešavanje izgleda-deo u kome sam se najmanje zadržao, podesio rezoluciju fontova na 90 dpi (System/Preferences/Appearance//tab Fonts//dugme details)  i instalirao samo nekoliko novih tema iz Bisigi Project-a kucajući u terminal:


sudo add-apt-repository ppa:bisigi/ppa

sudo apt-get update

Nakon toga, ukoliko želite da instalirate sve teme(negde oko 300MB) kucajte:

sudo apt-get install bisigi-themes

Ili ako želite da instalirate neku pojedinačnu temu, odabranu sa spiska, kucajte:

sudo apt-get install IMETEME-theme

IMETEME zamenite adekvatnim nazivom teme koju ste odabrali.

Nakon toga, preostaje samo da se zavalite i uživate u svom novom Ubuntu, Ubuntu Maverick Meerkat.

izvori:

http://kyleabaker.com/2010/07/11/how-to-fix-your-ubuntu-boot-screen/

Prvo podešavanje na Ubuntu 10.10

2 thoughts on “Prvo podešavanje na Ubuntu 10.10

  1. A zašto čista instalacija prilikom nadogradnje?
    Nadogradnja mi je uvek lepo prolazila, ona može brljati samo ako se sa sistemom previše brljalo i ubacivalo sve i svašta van zvaničnih repoa. Pa čak i pored toga ( mnogo brljam i instaliram van zvaničnih mesta ) nadogradnja mi prolazi.

    I zašto brisanje sakrivenih foldera?
    Ponovo da podešavam razne programe i prilagođavam ih svojim zahtevima ili vraćanje bekapa? Ukoliko je potrebno da se očisti sistem, za to odlično služe bleachbit i ubuntu tweak sa svojim alatima za brisanje keša, starih konfiguracija…

    Ok, možda ovo i ima smisla posle 2-3 godine, ali na svakih 6 meseci je verovatno nepotrebno.

    Što se tiče fiksa za boot splash, meni na nvidia grafici i ubuntu 10.10 više nije potreban. Dok je za 10.04 bio, izgleda da je za neke grafike sa vlasničkim drajverima problem rešen.🙂

    1. E pa neznam ni ja, možda sam malo … volim da bude sve čisto🙂 … čitao sam tvoje članke o poslednjoj i nadogradnjama prošlih verzija, ali ja sam .. valjda se kaže paranoičan :)))))))

Оставите одговор

