Ubuntu podrazumevani desktop efekti

Iskreno receno, ne volim kada sam prinudjen da instaliram programe koji nisu zvanicno podrzani na Ubuntu-u , jednostavno takav program bih okrivio za sve ako bi nesto krenulo kako ne treba, ili ako bih primetio da se odredjeni proces obavlja duze nego sto mu je do sada bilo potrebno🙂 . Zato mi je lakse i manje bolnije da uvek prvo zavirim  u Ubuntu Software Center kako bih saznao nesto vise o programu koji zelim da instaliram,ili mozda pronadjem program koji mi je potreban. U pomenutom USCentru nalazi se i kratko uputstvo, kao i da li je program podrzan od Canonicala i do kog datuma.

Sto se tice desktop efekata takodje ne volim da dodajem i trpam sve i svasta. Svi efekti koji se dobiju jos instalacijom Ubuntu-a su sasvim dovoljni da olaksaju rad na racunaru i ostave ga dovoljno brzim. Od dodatne „opreme “ naknadno sam instalirao samo CompizConfig menadzer(podesavanje desktop efekata) i Emerald i to cisto reda radi, i dalje koristim teme, prozore i radne povrsine koje dolaze kao podrazumevane prilikom instalacije sistema i krajnje sam zadovoljan. Mada, ko voli uvek moze ukljuciti desktop kocku i uvesti razne efekte na radnu povrsinu (CompizConfig manager), podesiti prozore(emerald) po sopstvenoj zelji i ukusu.

Sto se mojih zelja tice, ja sam zadovoljan mogucnoscu rada na vise povrsina, pa sam ukljucio citavih 4🙂 , za smenjivanje radnih povrsina postavio sam precice na tastaturi onako kako je meni bilo zgodno za polozaj prstiju… radna povrsina br 1 mi je na Alt+A, i onda redom za sve cetiri povrsine, Alt+S,,Alt+D,, Alt+F,,,, sto mozete i vi uraditi u Keyboard shortcuts, postavite precice onako kako vama odgovara, ali prethodno proverite da li je precica koju ste odabrali slobodna!!

Izgled panela sam takodje podesio sa podrazumevajucim opcijama:

U opcijama koje regulisu ponasanje prozora jedina opcija koju sam izmenio je da se prozor „smota“ ili ti „srola“ (roll up) pri dvostrukom kliku na titlbar:

Teme, pozadine, kvalitet vizuelnih efekata…, desni klik na radnu povrsinu ili ti desktop:

Jos jedna zanimljiva sitnica, koju sam instalirao, ali ne koristim , a koja bi vama mogla da se dopadne… Cairo Dock! Lako se instalira, samo u Sinapcic Package Menadzeru ukucajte cairo-dock , oznacite za instalaciju i za par trenutaka bice instaliran…

I video prilogom na dnu se zavrsava ovaj clanak, uzivajte uz Ubuntu, istrazujte, instalirajte, podesavajte i ne brinite uvek sve mozete resetovati na pocetne vrednosti, bar sto se Gnoma tice🙂

Ubuntu podrazumevani desktop efekti

One thought on “Ubuntu podrazumevani desktop efekti

  1. Ja sam neki dan povukao CompizConfig menadzer no izgleda da mene kao i obicne zeza X ispred UBUNTU i ono XFCE na desktopu😦

    Mozda i moja losa kartica koja dijeli memoriju ali se ne zabrinjavam previse jer tek ucim linux. Doci ce vrijeme za dobru konfiguraciju na koju imam zelju nabaciti UBUNTU 9.10 ili jaci koji bude🙂

Оставите одговор

